2012. október 14., vasárnap

Nyaralás Balaton


Balatoni nyaralás Somogyvár, Szentesica forrás és Koppány emlékmű

Megint többet beszélek a kelleténél, így az előző bejegyzésbe nem fért bele minden, ahol Somogyváron jártunk.

Az emlékpark bejáratánál még megkérdeztük, hogyan jutunk el a Szentesica forráshoz, ahol egy emlékművet is megnézhetünk amit Koppány vezér emlékére állítottak. Út közben lefelé láttunk hatalmas éti csigát, egy darázsfészket és ganéjtúró bogarat. A forrásnál megkóstoltuk a vizét, s azt ugyan nem tudtuk megállapítani, hogy iható-e, de mi ittunk belőle, s nem lett tőle semmi bajunk. A forrásnak egykor gyógyító erőt tulajdonítottak, tudvalevő itt mosta meg a kezét István király miután legyőzte Koppányt.



A felállított emlékmű is érdekes, mintha visszavezetne minket az ősi magyarság pogány világába. Igazából már nem tudjuk eldönteni mi lett volna a jobb. Tény abban az időben a világ egyértelműen az egyistenhit felé haladt. Aki nem erre vette az irányt az bizony kilógott a sorból, s nem lett volna maradása a Kárpát-medencében. Vagy nem, ezt már utólag elemezgetve nem mondhatjuk meg.




Miután megnéztük a Koppány emlékművet, ellátogattunk a falu határában lévő Széchenyi kastélyhoz is, amit gróf Széchenyi Dénes alakított ki a 19. század végén. A kastélyban 1946 óta sérült gyermekek nevelőotthona működik. Az épület tényleg látott már szebb napokat is, de azért mi egy kicsit bekukkantottunk az előcsarnokba, s a folyosóra. A lépcső maga a csoda, azt hiszem a kép magáért beszél. Belül a folyosón vannak képek a kastély történetéről is.


6 megjegyzés:

  1. -Milyen csiga maga? Éti?
    -Értem hát!
    Miért szeretik a franciák? Én megkóstoltam, nem egy nagy durranás. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem még nem volt szerencsém megkóstolni, csak hallottam róla.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Nemrég, olvastam róla, hogy Koppány herceg sem volt pogány, mert felvette a keresztény hitet. A tudósok most agyalognak az új felvetések tényadatain. Két, ugyan nem hivatásos, de ebben a témában mégis profi civil kutató nagyon érdekes dolgokat fejteget erről... (Somogyi Hírlap) Lehet, vasbeton szilárdságú hitek fognak megdőlni hamamrosan? :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly Pakson hallottunk egy újabb honfoglalás-elméletről az ottani múzeumvezető előadásában. Egyenlőre még azt sem láttam propagálni sehol, de én erről a témáról sem hallottam még. Most nálunk a Heves Megyei Hírlapban, éppen Barkóczy püspökről volt szó, hogy milyen sokat is tett a városért, valamint a művészetekért.

      Törlés
    2. Mindig kiderül, az eddigi ismereteink nem megalapozottak, hiányosak... A történelemkutatás, szerintem nem egy fix, belőtt dolog, itt is örök a változás, ahogy előkerülnek új adatok, a megvilágítás is más lesz.

      Törlés