2011. augusztus 11., csütörtök

Kiállítás 2011/8 Trinitárius templom

Új kiállítás nyílt a Templomgalériában (Trinitárius templom) Botár László: Védett gesztusok címmel. A csíkszeredai művész a festészet modern vonalát képviseli. Nonfiguratív alkotásai gondolkodásra késztetik az embert, kit így, kit úgy.


Ez volt a plakát


Bementem megnézni, nekem hazafelé útba esik. Első látásra nem ragadott magával. A múltkori (A Gömb) sokkal, de sokkal jobban tetszett. Jó, tudom ezek festmények voltak, de sokszor nem értettem mit is takar a kép. Néha túlzó volt, máskor meg visszafogott. Ami megfogott néhány képnél az a szín volt. Vallomásában leírta, hogy ő inkább kevesebbet közöl a képei részleteivel, hogy a nézőt továbbgondolkodásra késztesse. Igen, ha a néző vevő a gondolkodásmódjára.


Ketten

Ezek az alkotások azt hiszem mindenkinek szólnak, de nem mindenkinek tetszenek. Engem sokszor a legkülönbözőbb képek tudnak megérinteni, de a kép mindig egészében hat rám, s ébreszt gondolatokat bennem. Itt csak kevés képnél történt ez. Mikor jöttem kifelé, megszólított a kiállítást felvigyázó hölgy, hogy írjak a vendégkönybe. Mondtam szívesen tenném, ha tudnám, hogy mit, mert valahogy nem vagyok a művésszel egy hullámhosszon és valami miatt a ráhangolódás sem megy. A képeket nem én fényképeztem, hanem a művész galériájából töltöttem le. Köszönöm!

Nők

Képein nagyon sokszor szerepelnek a nők, bár nem mindig teljes formában, legtöbbször inkább csak utalásként, s sokszor csak a szexualitás sugárzik a képekből. Voltak aztán olyan képek is, amivel nem tudtam mit kezdeni, pl. a Róma sorozattal. Én nem jártam Rómában, de feltételezem, hogy a képek valamilyen benyomások alapján keletkezhettek. Nem sikerült beleélnem magam a művész gondolatvilágába. Legközelebb talán több szerencsém lesz. Csak még nem tudom mikor lehet legközelebb, mert a héten már zárva volt, holott 22-ig tart a kiállítás.

1 megjegyzés: